آموزش نرم‌افزارهای Rhino و Illustrator

مکان : سامانه آموزش مجازی دانشگاه هنر

تاریخ : از ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۰ تا ۱۰ خرداد ۱۴۰۳

تاریخ ثبت نام : از ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۰۰ تا ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۰

ظرفیت کل : ۲۰



آموزش نرم‌افزارهای Rhino و Illustrator

این دوره برای چه کسانی مفید است؟

کلیه علاقمندان و دانشجویان معماری مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد

برای شرکت در دوره توصیه می‌شود با اصول ترسیم فنی آشنایی ابتدایی داشته باشید.

  • کل دوره:  21 ساعت 

  • تعدادجلسات: 7 جلسه

  •  مدت زمان هرجلسه: 3 ساعت

  • برگزاری دورۀ آموزشی به صورت آنلاین

  • پشتیبانی آفلاین

  • ارزیابی دوره: بر پایه یک تمرین پرزانته و ترکیب‌بندی شیت از مدارک بنای مورد نظر

  • ارائۀ گواهی‌ دوزبانه پایان دوره: گواهی دوره طبق ضوابط، در صورت حضور مستمر هنرجو، توسط گروه آموزش‌های آزاد و مجازی، ذیل معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه هنر به فارسی و انگلیسی صادر خواهد شد.

 

آغاز دوره درفروردین‌ماه 1403 پیش‌بینی شده است. شروع قطعی دوره، پس از ثبت‌نام و رسیدن به حد نصاب به اطلاع متقاضیان خواهد رسید.

برای سایر اطلاعات  از طریق «تماس با ما» ارتباط برقرار کنید.

آموزش‌های آزاد و مجازی دانشگاه هنر را در شبکه‌های اجتماعی با این نشانی دنبال کنید:

uoa.openeducation

 

هدف و ضرورت دوره

این دوره یک تمرین عملی برای یادگیری نرم‌افزارهای طراحی و پرزانته معماری است که با مسئله قرار دادن ساخت سه بعدی یک اثر مشهور سعی می‌کند در کنار آموزش نرم‌افزار به ارتقای درک معماری دانشجویان نیز کمک کند.

 

سرفصل و محتوای دوره

این دوره بر پایه یک تمرین عملی سعی دارد یک بنا از معماری معاصر جهان (خانه دیواری اثر جان هیداک) را در محیط نرم‌افزاری بازسازی کند تا  مجموعه‌ای از نقشه‌ها و تصاویری که هر ارائه معماری دیگر نیز نیاز به آن دارد را بسازد.

  •  جلسه اول: سعی بر این است که از روی نقشه‌های پلان موجود از بنا ترسیم خطوط در محیط راینو صورت گیرد. در این بخش در مورد عمده دستوراتی که در خصوص ترسیم انواع خطوط در محیط راینو وجود دارد بحث می‌شود و تا آغاز جلسه دوم باید نقشه دقیقی از پلان بنا در محیط نرم‌افزاری راینو ترسیم شود.

  • جلسه دوم: با توضیحی در مورد محیط نرم‌افزاری ایلاستریتور آغاز می‌شود و در طول جلسه در مورد ابزارهای پایه‌ای در مورد نحوه تغییر ضخامت خطوط و نحوه اضافه کردن رنگ و جزئیات در پلان بحث‌هایی صورت می‌گیرد، ادامه جلسه با آشنایی با قواعد اولیه تبدیل خطوط پلان به صفحه و جرزهای ساختمانی برای مدل‌سازی اولیه طبقات پایان می‌یابد.

  • جلسه سوم: به بحث و بررسی مجموعه ابزارهایی می پردازد تا جرم اولیه و کلی بنا به کمک بهره گرفتن از نماها و مقاطع بنای معماری از روی پلان پیش‌ترسیم‌شده به شکل سه‌بعدی مدل‌سازی شود، در پایان این جلسه ابزار اولیه ساخت دیاگرام‌هایی از بنا در محیط نرم‌افزاری راینو و ایلاستریتور مورد بحث قرار می‌گیرد.

  • جلسه چهارم: این جلسه به بررسی و اضافه کردن جزئیات به بنای اصلی ادامه می‌یابد و در طول آن چالش‌هایی که برای ترسیم جزئیات کروفریم‌های فلزی و پنجره‌های بنا وجود دارد اساس دقت و بررسی دستورات پیچیده‌تر در برنامه راینو هستند.

  • جلسه پنجم: با شروع این جلسه و مدلسازی خانه دیواری توسط شرکت‌کنندگان دوره، این مدل اساس ادامه کار قرار می‌گیرد تا از وسط برش بخورد، سقف‌های نهایی آن برداشته شود و ابزاری برای ساخت دیاگرام‌ها و مقاطع برش‌خورده باشد تا نهایتا مجموعه این مدارک در محیط ایلاستریتور تصویرسازی شود.

  •  جلسه ششم: از دانشجویان خواسته می‌شود تا با توجه به مدارکی که پیش از این، از مدل سه‌بعدی خانه هانسلمان تولید کرده بودند دست کم سه شیت برای معرفی و بازنمایی این اثر معماری تولید کنند، چالش‌های ترسیمی و اضافه‌کردن جزئیات در نرم‌افزار ایلاستریتور مسئله این جلسه خواهد بود.

  • جلسه هفتم: نهایتا به بحث‌های تکمیلی در مورد ابزارهای پیچیده‌تر محیط نرم‌افزاری راینو می‌پردازد و در پایان کار به ایراداتی که در مدل‌سازی و ساخت دیاگرام برای شرکت‌کنندگان به وجود آمده پاسخ می‌دهد.


تعداد بازدید:۳۷۲