چگونه درباره هنر بنویسیم

تاریخ : از ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۰ تا ۲۸ خرداد ۱۴۰۳

تاریخ ثبت نام : از ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۰۰ تا ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۰

ظرفیت کل : بدون محدودیت



چگونه درباره هنر بنویسیم

این دوره برای چه کسانی مفید است؟

مخاطبان این دوره، همه افرادی هستند که به‌نوعی درگیر هنرند، چه در عرصه خلق، چه مشاهده و چه نگارش و پژوهش. افرادی شامل هنرمندان، هنرجویان، نویسندگان و پژوهشگران هنر، علاقمندان به هنر و کسانی که نیازمند تولید محتوا یا نوشتن درباره هنر هستند.

پیش‌نیاز: آشنایی و مطالعه درباره هنر که می‌تواند در قالب تحصیل دانشگاهی هنر یا مطالعات و تجربه‌های شخصی باشد.

  • کل دوره:  16 ساعت

  • تعدادجلسات: 8 جلسه

  •  مدت زمان هرجلسه: 2 ساعت (دوشنبه‌ها 13 الی 15)

  • برگزاری دورۀ آموزشی به صورت حضوری

  • ارائۀ گواهی‌ دوزبانه پایان دوره: گواهی دوره طبق ضوابط، در صورت حضور مستمر هنرجو، توسط گروه آموزش‌های آزاد و مجازی، ذیل معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه هنر به فارسی و انگلیسی صادر خواهد شد.

 

آغاز دوره در فروردین‌ماه پیش‌بینی شده است. شروع دوره، پس از ثبت‌نام و به حد نصاب‌رسیدن کلاس به اطلاع متقاضیان خواهد رسید

برای سایر اطلاعات  از طریق «تماس با ما» ارتباط برقرار کنید.

آموزش‌های آزاد و مجازی دانشگاه هنر را در شبکه‌های اجتماعی با این نشانی دنبال کنید:

هدف و ضرورت دوره
میان  «هنر» و «نگارش و پژوهش» روابطی مانند «برای»، «درباره»، «به مثابه» و «از طریق» برقرار است. هدف این دوره، آشنایی با چرایی و چگونگی نوشتن و پژوهش «دربارۀ» هنر است.
نوشتن هنر، مسیری است که ما را به درک عمیق‌تر و تجربه پویاتر از جهان هنر دعوت می‌کند. با نوشتن دربارۀ هنر می‌آموزیم که چگونه به آثار هنری نگاه کنیم، به جهان هنر وارد شویم، برداشت‌های خود را بیان کنیم و ابعاد مختلف آن را درک نماییم. ما در این دوره از طریق مفاهیم بنیادین مرتبط با هنر، چگونه نوشتن دربارۀ آثار هنری را تجربه می‌کنیم.
 

سرفصل و محتوای آموزشی

در شروع این دوره (مقدماتی) با نوشتن و چرایی نوشتن درباره هنر آشنا خواهیم شد و شناخت قلمرو و مفاهیمی که برای نوشتن درباره هنر با آنها سر و کار داریم، مانند مخاطب، تفسیر، سازماندهی، معنای هنر، آفریننده هنر، استدلال و …
بخش‌ها یا ترم‌های بعدی این دوره شامل چهار بخش:
۱-تجزیه و تحلیل آثار هنری
۲-نقد هنر و رویکردهای آن
۳-بُعد تاریخی هنر 
۴-مقوله‌ی قیاس در هنر
خواهد بود که به ما کمک می‌کند تا یاد بگیریم چگونه درباره هنر بنویسیم؟ چرا درباره هنر می‌نویسیم؟ چگونه هنر را بشناسیم؟ و از طریق نوشتن دوباره به هنر نگاه کنیم. 
 
 
 
 

تعداد بازدید:۳۹۸